lørdag den 8. juni 2013

SUND SOMMERMAD

Er blevet bedt om at lægge opskrifter op på bloggen, når jeg er kreativ i køkkenet med sunde råvarer. Så heeeey det vil jeg da gøre :)

I dag har jeg forsøgt at stege ude i solen, men det mislykkedes, da skyerne blev ved med at drille. Cyklede i stedet hjem fra mit sunspot, og forsøgte mig med min egen version af The banana pancake, som fylder på alle de sunde instagrammers profiler.

Jeg brugte:
3 æg
1 banan
lidt kokosmel
kokosolie til stegning

Først tog jeg æggehviden fra to af æggene og piskede sammen til en luftig tyk masse. 
Så mosede jeg bananen for sig selv og rørte den op med det sidste hele æg og de to resterende æggeblommer. 
Så vendte jeg ægge/banan-massen sammen med æggehviderne, og tilsatte til sidst lidt kokosmel. 
(Normalt ville jeg ikke putte kokosmel i, da der er en del kalorier i desværre)

Så skulle pandekagerne bare steges på panden som amerikanske pandekager.


I går fik vi hjemmelavet burger til aftensmad, og jeg valgte at bruge en af de resterende bøffer til min aftensmad.

Babyspinat
Rød peberfrugt
Agurk
Asparges
og til sidst hakkebøffen ud over.
Sundt, lækkert og hurtigt lavet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar